tiyatrom kardelen
PAYLAŞMAK GÜZELDİR  
  ANA SAYFA
  MÜZİĞİM
  TİYARO TARİHİ
  TİYATRO TERİMLERİ
  DİKSİYON EĞİTİMİ
  SES EFEKTLERI
  TİRATLAR
  OYUN METİNLERİ
  TIYATRO KITAPLARI
  GELENEKSEL OYUNLAR
  ORTAOYUNU VE KARAGÖZ
  NASREDDİN HOCA
  BUNLARI BİLİYORMUSUNUZ
  PORTRELER
  EBRU SANATI
  EBRU SANATI VİDEOLARI
  USTA ELLER
  ATATÜRK'E GÖRE...
  YAZARLARDAN
  ŞİİRLER
  LÜTFEN OKU
  RESİMLER
  KELEBEĞİN KALBİ
  FİLM İZLE
  TUGRALAR
  2007-2008 SEZONU DT.OYUNLARI
  EN İYİ 10 TÜRK FİLMİ
  TİYATRO SİTELERİ
  ANA SAYFA HABERLERİ
  => SAVAŞ DİNÇEL
  => haberler2
  => HABER
  => Eurovision
  => kayseriden tiyatro haber
  => SİNAN ÇETİN SANATINI KONUŞTURDU
  => KOMEDIDUKKANI
  => tiyatrolar gunu mesaj
  USTA TİYATROCULAR
  TÜRK HALK MÜZİĞİ ÇALGILARI
  NAMAZ VAKİTLERİ
  ZİYARETÇİ DEFTERİ
  ZİYARETÇİ SAYISI
  Gönül Dostları.. SİTENİZİ EKLEYİNİZ
  BANNERLERİMİZ
Ne yapsalar boş........................
göklerden gelen bir karar vardır
haberler2


“Yunanistan’da Karagöz’e verilen önem, 


Türkiye’de yok”



yunan yönetmen:Costas FERRİS

Yunan yönetmenden Karagöz yorumu :

Devlet Tiyatrolarının (DT) yeni oyunu “Rembetiko” için Türkiye’de bulunan tanınmış Yunan film ve tiyatro yönetmeni Costas Ferris, “Yunanistan’da Karagöz’e verilen önem, Türkiye’de yok” dedi.

Yunan film ve tiyatro yönetmeni 

Costas Ferris, Yunanistan ile 

Türkiye’deki tiyatronun durumunu 

değerlendirdi.

Yunanistan’da belli bir dönem avangarde tiyatro ağırlık kazanmasına rağmen, halk tiyatrosu geleneğinin sürdürüldüğünü belirten Ferris, Türkiye’de ise “bir tarafta geleneksellerin, diğer tarafta batılıcıların olduğunu” kaydetti.

Costas Ferris, özellikle bazı tiyatro yazarları ve oyuncuların batının avangarde tiyatrosuna daha yakın olduğunu kaydetti.

“GELENEKLERİMİZİ KENARA BIRAKTIK”
“Yunanistan ve Türkiye olarak, batılılaşma sürecinde geleneklerimizi bir kenara bıraktık veya unuttuk, bu çok yanlış” diyen Ferris, ancak halk tiyatrosu ile avangarde tiyatronun bir sentezi oluşturulduğunda iyi sonuçlar elde edilebileceğini aktardı.

Ferris, Yunanistan’da Karagöz’e büyük değer verdiklerini dile getirerek, “Benim gözlediğim kadarıyla, Yunanistan’da Karagöz’e verilen önem Türkiye’de yok. Eminim, Türkiye’de Karagöz’ün değerini anlayabilen kişiler bulunacak ve böylece bu değerler tiyatroya aktarılacaktır” diye konuştu.

“ORTA OYUNU ÇOK CİDDİ BİR KAYNAK”
DT Genel Müdürü Lemi Bilgin de “Bizim renklerimizi, kokumuzu, dünya tiyatro edebiyatına da bir değer katacak şekilde sahnelememiz gerekiyor. Aksi takdirde Türk tiyatrosundan bahsetme imkanımız ortadan kalkar” dedi.

Türk tiyatrosunun, bu unsurları, dünya tiyatro edebiyatında da değer yaratacak şekilde ortaya koyması gerektiğini belirten Bilgin, “Mesela Orta Oyunu dünya tiyatrosuna katkı sağlayabilecek çok ciddi bir kaynak. Seyirlik oyunlarımız, meddahımız, efsanelerimiz, ozanlarımız var, renkli kültürler var. Bunların kokusunu içinde bulunduran bir şey olduğu zaman Türk tiyatrosundan bahsedebiliriz” dedi.

Bilgin, Türk tiyatrosunun olmadığı gibi bir şey söylemediğini, ancak bu yönlerin eksik kaldığını dile getirdi.

Özellikle yurt dışındaki festivallerde, içinde Türkiye’nin kendi kültürü ve geleneksel tiyatrosunun ögelerinin bulunduğu oyunların çok beğenildiğini anlatan Bilgin, şöyle devam etti:
“Farklı buluyorlar. Hemen bizimle irtibata geçmek istiyorlar, ‘Gelebilir miyiz, sizde biraz çalışma yapabilir miyiz’ diyorlar’. Yabancı eserleri oynadığımızda da güzel oluyor. Çünkü, o zaman da
‘Türkiye’de tiyatro varmış, hem de böyle, bu kalitede, bu güzellikte, bravo’ diyorlar.”

Bilgin, yazarların da artık taklitten çok, yeni şeyler yaratma yoluna gittiklerini söyledi.
Ankara Devlet Tiyatrosunda sahnelenen “Bir Mahalle Ki” oyunun yazarı ve yönetmeni, aynı zamanda tiyatro oyuncusu Münir Caner ise “Türkiye’de tiyatro var, ama ne yazık ki Türk Tiyatrosu yok” dedi.

Oyunların çoğunda, yabancı eserlerin alınıp, Türkiye’ye uyarlandığını savunan Caner, şöyle devam etti:
“Konunun bizden olması, bu ülkede geçmesi, Türk Tiyatrosu değildir. Bizim, yapısal deyiş özelliğimiz yok. Yani, bir Türk’ün söyleyebileceği, ancak bir Türk’ün işleyebileceği konuların işlenmesi gerekiyor. Bunu da kendi kültürümüzde arayacağız. Shakespeare’in oyunlarının çoğunda tipler İngiliz değildir. Ama bunların hepsi İngiliz tiyatrosunun yerel motifleriyle işlenmiş, ancak bir İngiliz’in deyişiyle meydana getirilmiştir.”

“ABUK SABUK FRANSIZ VODVİLLERİNE ÖZENECEKLERİNE...”
Caner, Türk tiyatrosunun Orta Oyunu, Karagöz ve Meddah’tan yararlanması gerektiğini vurgulayarak, “Türkler, abuk sabuk Fransız vodvillerine özeneceklerine Karagöz’e baksalardı, bugün Türk komedisi çok daha mükemmel bir şekilde gelişirdi. Geleneksel halk tiyatrosunu hiç önemsemiyoruz” dedi.

Münir Caner, “Türk romanının Dede Korkut’tan, Türk hikayesinin Meddahtan, Türk balesinin halk oyunlarından, Türk tiyatrosunun da Orta Oyunu ve Karagöz’den geldiği anlaşılmadığı müddetçe, kültür-sanat alanında başarılı olunamayacağını” ifade etti.
kaynak :NTVMSNBC.COM


Rebetiko-Kostas Ferris (fragment)

Giorgos Dalaras - Stou Thoma To Magazi - Rebetiko

Hacivat Ve Karagöz [Bisohbet-Com Team]
MİHMANDAR  
 


 
 
 
 
14.11.2007 tarhinden bu güne kadar 162117 ziyaretçi (412962 klik) kişi burdaydı!



   En iyi 10 türk filmi  -  2007-2008 sezonu D.T. Oyunları  -  canlı film izle  -  Oyun Metinleri  -  Tiyatro terimleri  -  Kelebeğin Kalbi  -  Tiyatro Siteleri 

 Ana Sayfa Haberleri  -  Usta Tiyatrocular  -  SİTENİ EKLE  -  Banner ekle  -  Sayaç  -  Namaz Vakitleri 

SUFLOR Bir Kültür ve Sanat Sitesidir  ______________________________ Copyright © SUFLOR.TR.GG - Telif Hakları Adnan KUŞ.' a Aittir.________________________________ 14 / KASIM / 2007


Bir kişinin veya bir eserin bu sitede bulunması, bu siteyi hazırlayanların bu kişiyi desteklediği anlamına gelmez. Bu sitenin amacı bu eserleri kullanıcılarının değerlendirmesine sunabilmektir. Sahibinin herhangi bir isteği olursa, eser siteden derhal kaldırılacaktır.


Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol